Mitt pendelbeteende

Jag har en hyfsad plats. Jag kan breda ut mig över två säten. Så kan det vara – tills vagnen börjar fyllas av påstigande. Lediga platser blir upptagna platser, en efter en.

Och där sitter jag och försöker att se farlig/grym/otrevlig/sunkig ut. Allt för att ingen ska vilja sitta på “min” lediga plats. Ibland funkar det och jag kan fortsätta att breda ut mig i ett för övrigt fullsatt tåg. Men för det mesta funkar det inte.

Jag ser väl för snäll ut i grunden, brukar jag trösta mig med där jag sitter inklämd bredvid någon. Å andra sidan, de gånger det lyckas, då brukar jag fundera över ifall det är nåt fel på mig eftersom jag sitter ensam trots att folk står runtomkring; luktar jag eller?

Ja det blir fel hur man än gör.

/Johnny

7 Comments

Filed under Uncategorized

7 responses to “Mitt pendelbeteende

  1. Testa att hosta. Inget verkar fungera så bra som att hosta ihärdigt. Folk reser sig upp och flyttar till annan plats 😀

  2. spenatmamman: Det har du faktiskt rätt i. Även jag flyr fältet från en hostare.

  3. Faktum är att jag fick en aha-upplevelse när jag läste det här inlägget första gången och sedan dess försöker jag emellanåt se väääldigt bred ut – särskilt på bussen där sätena är smalare än på pendeln. Det känns klart bättre att folk undviker en när man vill att de ska göra det än annars…

  4. Mia: Hehe … men ALLA får inte göra så. Då blir det bara enkelplatser. 🙂

  5. Nej, det är sant. Men jag får! 🙂

    Idag, på vägen från jobbet, tvingade jag en snubbe att flytta på sin väska för att jag skulle få sitta bredvid honom (det var den enda lediga platsen åt rätt håll invid gången). Jag riktigt såg hur jobbig han tyckte att jag var då. Och sedan satt han hela resan och gjorde sig extra bred, kändes det som. Jag fick liksom sitta på ytterkanten för att inte uppnå helkroppskontakt.

  6. Ja, det kändes åtminstone så. Men det var ändå jag som vann – han fick flytta på sin jäkla väska och jag fick sitta där jag ville. 🙂

Leave a Reply

