Tack men nej tack – lägg 50 miljoner på information istället

SL skall ge tillbaka pengar till resenärerna enligt artikel i DN idag. Tack men nej tack säger jag!

Varför? Fixa problemet istället för symptomet istället!

Lägg de 50 miljonerna ersättningen kommer att kosta på att skapa bättre informationsflöden istället, då kommer det bli lättare vid nästa störning, och bättre för oss resenärer.

  • Gör SL och Banverket så duktiga på information att vi inte misstror er.
  • Gör dem så duktiga på information att vi självvalt går dit istället för att kolla på siter som forsening.se, twitter.com och facebook.
  • Se till att vi inte har behov av http://veoliahora.wordpress.com och liknande siter utan att vi faktiskt får trovärdig information direkt från de som kräver oss på pengar för att få åka med.

Då har vi en bra lösing!

Att ge bort 50 miljoner nu utan tydlig plan på hur man går vidare är som att kissa i byxorna när det är kallt ute. Först änns det bra, men sedan blir det om möjligt ännu värre.

Det kanske är så att det behövs ett antal miljoner för att tysta pöbeln (det är ju snart val och någon måste ju göra något) men se för sjutton till att göra långsiktiga förändringar med Snälla SL, låt det inte stanna vid att ge bort lite pengar..

/Mattias http://twitter.com/mrhandley

Advertisements

1 Comment

Filed under Uncategorized

One response to “Tack men nej tack – lägg 50 miljoner på information istället

  1. Pingback: Öppet brev till SL, SJ och Banverket med vädjan om bättre information till oss resenärer | ehandel, ledarskap, affärer och realtids media

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s